Spring naar content

Soûlographie
: Een voorstelling die niet alleen ijsblokjes zuigt.

Performance

DSC_0630

15.09.25 + 16.09.25 · 20h30

Taal : FR

18+
alcoholgebruik

Duur: 1h15

Plaats: Riches-Claires

In tegenstelling tot de allerlei verdovende middelen die de machthebbers ons probleemloos zien slikken (prozac, slaappillen), behoort alcohol tot wat Balzac de “moderne opwekkers” noemde. Alleen weet je nooit waar zo’n opwinding je naartoe kan voeren – naar welke revoluties ze je misschien wel zou kunnen leiden…

Soûlographie, a drinking performance.
Since the dawn of time, mankind has been mixing alcoholic beverages to make them more drinkable. Was it an expedient enabling sailors to swallow their daily ration of lemon to combat scurvy? An attempt to make the drinks that colonial powers administered to themselves to ward off the effects of mosquitoes more interesting? Or simply a way of avoiding facing up to the misery of life in the fields, industry and serfdom? Whatever the case, the cocktail was initially a mode of survival – a way of increasing resistance to hostile forces. That this resistance could become political is what immediately worried the authorities of all kinds, who never ceased to regulate the consumption of alcohol, while taking their tithes from its sale. Because alcohol, ingested above all by the working masses, makes people unpredictable. Unlike anaesthetics of all kinds that the powers that be watch us swallow without flinching (prozac, sleeping pills), alcohol, like tobacco or coffee, is one of what Balzac called the “modern excitants”. We never know where excitement might take us – what revolutions it might lead us to….

Distribution
Een voorstelling door Sara Selma Dolorès en Laurent de Sutter (bewerkt uit l'art de l'ivresse, PUF) Sound Design: Jérôme Colleyn Cocktails: Harouna Saou Productie: Laureline Bombaert - MoDul & Cie Thank you for Coming Acknowledgements: Théâtre de Namur, Life is Beautiful.
Sara Selma Dolorès
Sara Selma Dolorès (doorhalen wat niet van toepassing is) is een andere. De onderwerpen die zij behandelt behoren eerder tot het domein van de nacht dan van de dag, eerder tot het populaire lied dan tot harmonie, eerder tot orale tradities dan tot repertoire. Haar werk speelt zich af in openbare, niet-toegewijde ruimtes, derde plaatsen, bistro's en andere cabarets met reiskabinet. Ze is de dochter van haar stad Brussel: bastaard en voortdurend in crisis.
Jérôme Colleyn
Na een paar jaar aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel, waar hij jazzdrums leerde, nam Jérôme deel aan een aantal eclectische projecten. Hij speelt met het Casimir Liberski Trio, Ottus (folk), Ilia (pop) en Klong (elektronische brassband). Het is door al deze invloeden dat hij momenteel zijn werk synthetiseert in bredere gebieden zoals sound design, podcasts en geluidscreatie voor live optredens.
Laurent De Sutter
Laurent De Sutter, geboren in 1977, is een Franstalige Belgische filosoof. Hij is hoogleraar rechtstheorie aan de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Hij is ook redacteur van de collectie "Perspectives Critiques" bij Presses universitaires de France en de collectie "Theory Redux" bij Polity Press. Hij is ook lid van de Wetenschappelijke Raad van het Collège International de Philosophie.
Harouna Saou
Harouna Saou is de meesterbartender van de Life Is Beautiful en Fox-den bars. Hij staat ook bekend om zijn mixology workshops en originele creaties, zoals de signature cocktail "Burning Passion".
Scroll naar boven